De ABG-organisatie is de ambtelijke werkorganisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen onze 350 medewerkers ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van onze 43.000 inwoners, onze bedrijven en instellingen. Tevens levert de ABG-organisatie de ondersteuning van de drie colleges en gemeenteraden.
Voor de afdeling Financiën en Control zoeken wij een
Financieel adviseur
20 uur
Je werkzaamheden
Je werkt in een team van professionals en levert een proactieve bijdrage aan de doorontwikkeling van de P&Ccyclus, van zowel het proces als de vorm. In het bijzonder ga je het volgende doen:
- Je verzorgt de financiële advisering aan het ABG-bestuur, de colleges, directie en de verschillende afdelingen.
- Je analyseert financiële informatie en onderzoekt oorzaken van afwijkingen tussen begroting, budget en realisatie. Je geeft op basis van bevindingen gevraagd en ongevraagd advies.
- Je ondersteunt het Interne Controleproces.
- Je werkt aan de totstandkoming van de Planning en Controlproducten.
- Je toetst college- en raadsvoorstellen op financiële consequenties.
- Je onderhoudt (pro)actief contact met je collega's.
- Je adviseert integraal, duidelijk, oplossingsgericht en in heldere taal.
Je profiel
Je bent een communicatief sterke en proactieve professional. Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van Bedrijfseconomie/Finance & Control of bedrijfskunde aangevuld met enkele jaren relevante werkervaring binnen het vak van overheidsfinanciën. Je hebt financiële vakkennis, bent ervaren in het geven van financiële adviezen binnen een gemeentelijke overheid en begrijpt hoe een politiek-bestuurlijke organisatie werkt.
Wat kenmerkt jou nog meer?
- Je bent duidelijk in de manier van communiceren, ook met non-financials. Je bent in staat om financiële vraagstukken te doorgronden en met een passend advies te komen. Je zorgt voor scherpe voorstellen als ware het geld uit je eigen portemonnee.
- Je schrijft begrijpelijke teksten.
- Goede oordeelsvorming; je betrekt de juiste mensen bij de besluitvorming, bent kritisch waardoor je snel de juiste en realistische conclusies weet te trekken en tot pragmatische oplossingen kunt komen.
Ons aanbod
We bieden je een baan met veel afwisseling in werkzaamheden en contacten, in een groeiende organisatie waar altijd wel íets gebeurt. Daarnaast krijg je:
- Een salaris van maximaal € 2.496,67 bruto per maand voor 20 uur per week. Dat is het maximum van salarisschaal 10 cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties.
- Een Individueel Keuze Budget van 20,45% per maand dat je kunt inzetten voor bijvoorbeeld het volgen van een opleiding of het kopen van extra verlofuren.
- Een telefoon en Chromebook of laptop.
- Ruimte om – naast dat je zichtbaar en beschikbaar bent op kantoor - thuis te werken en de uren flexibel in te vullen.
Informatie
Enthousiast geworden? Dan zien we jouw sollicitatie graag tegemoet. Voor meer informatie over de inhoud van deze functie en de procedure kun je contact opnemen met Christian Hamers, interim afdelingsmanager Financiën & Control via 088-3821204.
Solliciteren
Je reactie kun je vóór 4 juni 2021 richten aan de directie van de ABG-organisatie ter attentie van René Wiersema, algemeen directeur. Graag je motivatiebrief en cv uploaden via de sollicitatieknop.
De gesprekken zijn gepland op 15 juni 2021 (1e gesprek) en 22 juni 2021 (2e gesprek). Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.