U kunt aan ons op verschillende manieren vragen stellen of om informatie vragen. U kunt bijvoorbeeld op onze website www.alphen-chaam.nl kijken of u kunt ons bellen (14 0161). We zijn steeds bezig met het uitbreiden van onze dienstverlening, zodat wij u steeds beter en sneller kunnen helpen. Daar is nu een manier bijgekomen: sinds kort hebben we ook een ‘chatbot’: een virtuele assistent op onze website; een ‘robot waarmee u kunt praten’ en die u verder kan helpen.
Antwoord via een chatbot, 24 uur per dag, 7 dagen in de week
Sinds kort hebben we een ‘chatbot’: een virtuele assistent op onze website; een ‘robot waar u vragen aan kunt stellen’. Een ‘chatbot’ is een computer die antwoord kan geven op uw vraag. En dat 24 uur per dag, zeven dagen in de week. U hoeft dus niet te wachten tot het gemeentehuis of het Klantcontactcentrum open is.
Hoe werkt het?
Als u onze website opent op uw computer, laptop of mobiele telefoon, ziet u onderaan een blauwe ‘knop’ met daarop ‘virtuele assistent’. Als u daarop klikt kunt u uw vraag intypen.
Tijdens openingstijden van het klantcontactcentrum
De chatbot leest uw vraag. Als de chatbot uw vraag niet begrijpt of het antwoord niet weet, neemt iemand van het klantcontactcentrum het gesprek over en kunt u uw vraag aan de medewerker stellen.
Buiten openingstijden van het klantcontactcentrum
De chatbot leest uw vraag. Als de chatbot uw vraag niet begrijpt of geen antwoord weet buiten de openingstijden van het KCC, zal hij u vragen contact op te nemen tijdens openingstijden.
Wethouder Frank van Raak over deze nieuwe ontwikkeling: Deze vernieuwing maakt het mogelijk om als gemeente altijd bereikbaar te zijn zodat u altijd uw vraag kunt stellen. De menselijke service naar de inwoners blijft en zal zeker niet verdwijnen. Laat het helder zijn dat de mensen niet verdreven worden door de ‘chatbot’.